joy
Food, Food & Joy

Food en joy: wat ik de afgelopen tijd heb gegeten

Zoals je misschien wel hebt gemerkt, is er geen eetdagboek meer online gekomen. Ik vergat vaak de hele dag foto’s te maken en wat ik eet op een dag hoeft voor een ander niet goed te zijn. En ik eet ook niet perfect, want ik denk niet dat het perfecte eten bestaat. Toch laat ik bij deze wel foto’s zien van wat ik de afgelopen tijd heb gegeten. Gewoon ter inspiratie. En om te laten zien dat gezond eten heel makkelijk is! En stiekem omdat ik het dan niet de hele dag hoef bij te houden 😉 . Meestal heb ik het allemaal zelf gemaakt maar af en toe ook mijn vriend. Alles staat trouwens door elkaar.

IMG_2705  IMG_3229
Links: notenfruittaart die goddelijk was! Deze had ik nog gemaakt toen ik nog geen keukenmachine had, dus duurde een eeuwigheid tot de noten gehakt waren. Tijd om dit binnenkort weer eens te maken, want nu gaat dat een stuk sneller. Rechts: brownie gemaakt van zwarte bonen.

lunch
Een deel van mijn lunch: rijstwafel met zalm, huttekase (bevat veel eiwit en is een goede vervanger voor gewone kaas), peper en bosuitjes. Deel 2 was een gekookt ei met groenten.

lunch
Een simpele lunch, met omelet, gele paprika, avocado, veldsla, komkommer en verdwaalde zalm. Lekker en vult fantastisch!
etenpizza
Links: makkelijk, snel en simpel diner voor het sporten. Spinazie, champignons en een omelet met kruiden. Rechts: speltpizza met verstopte zalm (alweer hé), plak parmaham en veel groenten. Spinazie, paprika, champignons, knoflook, ui en courgette. Een speltpizza maak ik meestal in het weekend, ik vind het leuk om te doen en het smaakt ook heerlijk. Een van mijn favoriete maaltijden. Als je dit een keer eet hoef je nooit meer een diepvriespizza.
Processed with VSCOcam with f2 preset salade gezond
Links: bosbessenmuffin, jammie. Rechts quinoa salade met groentes. Vult behoorlijk, dat had ik niet verwacht.
lunchBosbessen
Links: salade met feta, paprika, avocado en tomaat. Rechts: kwark met bosbessen. Ik deed het alleen al voor de kleur. Zo simpel kan het zijn én lekker. Dit at ik trouwens als tussendoortje (middag).

 

IMG_3610
Tussendoortje: frambozenbaksel met pure chocolade. Was lekker, maar niet het lekkerste tussendoortje ooit. Prima voor een keer zullen we maar zeggen.
IMG_4075 wortel
Links: groentesoep in de maak. Rechts: wortels gerasp door mijn keukenmachine. Dit kost 2 seconde werk! Zo makkelijk. Binnenkort staat dus ook gezonde worteltjestaart op het programma. Dit eet ik trouwens vaak door mijn salade of gewoon zo als snack.

IMG_3993IMG_4018
Links: groenteprutje met rijst en zalm. Makkelijk en voedzaam. Rechts: spinazie met wortel (zit in een kom omdat mijn bord anders een soort meer wordt) met zoete aardappel uit de oven. Ik heb daar ui en knoflook bij gedaan. Oja en ik geloof dat er sardienen bij liggen.
IMG_4093 gezond
Rechts: salade met vis en groentesoep ( ziet er wel een beetje vies uit). Links: rijstwafel met avocado, jonge kaas en geraspte wortel. Lekkerrr!
IMG_4155
Havermoutbananenkoekjes. Alleen voor de geur moet je ze al maken!
IMG_2839 vis
Links: kwarkbrood met appel. Smaakt een beetje naar kruidkoek. Lekker als tussendoortje. Rechts: salade met sardienen, avocado, ui, wortel, komkommer en veldsla.

Uiteraard heb ik nog veel meer gegeten. Want ik houd van (lekker) eten. Dit waren een beetje de hoogtepunten en zo heb je een idee wat ik eet. De meeste gerechten zijn makkelijk, voedzaam en snel klaar te maken. Frituren duurt soms nog langer!

Willen jullie vaker een food&joy? En wat is jullie snelle, makkelijke en voedzame maaltijd? Ik ben erg benieuwd. 

Vorige post Volgende post

Dit vind je misschien ook leuk

4 Reacties

  • Reageer Lisa 9 maart 2015 op 15:32

    Ik ga zeker eens bosbessen kwark eten. Ik ben ook dol op bosbessen smoothie!

  • Reageer Manon 11 maart 2015 op 14:43

    Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het recept van de notenfruittaart 🙂

  • Reageer fotbollstrojor 17 augustus 2018 op 14:12

    Your knowledge is incredibly significant.

  • Laat een reactie achter