Review: Deliciously Ella
Food, Kookboeken

Review: Deliciously Ella – Ella Woodward

En het is weer tijd voor een kookboekreview. Dit keer Delisciously Ella van Ella Woodward. In 2011 kreeg Ella Woodward plotseling een zeldzame ziekte, waardoor zij niet langer dan een paar uur per dag uit bed kon. Omdat medicijnen niet hielpen, veranderde zij haar voedingspatroon: plantaardig, gluten- en suikervrij. Na een paar maanden voelde zij zich een stuk beter. Dit inspireerde haar om nieuwe recepten te ontwikkelen, die zij deelde op haar blog www.deliciouslyella.com. Het kookboek is dus meer dan alleen een kookboek, het vertelt ook het verhaal van Ella, hoe de overgang bij haar is gegaan en in de laatste hoofdstukken geeft ze nog veel tips. Ik was erg nieuwsgierig naar haar boek, omdat het zowel gezond is én plantaardig (en blogger is altijd goed toch 😉 ) !

Review: Deliciously Ella
Review: Deliciously Ella
De inhoudsopgave, zo zie je dat het niet standaard is ingedeeld in hoofdmaaltijden, maar meer op soort zoals peulvruchten en groenten. Ook zie je het hoofdstuk leven volgens Ella, daar kom ik straks nog op terug.
IMG_4170 Review: Deliciously Ella Review: Deliciously Ella Review: Deliciously Ella
Zoals je kunt zien heeft het boek mooie foto’s en zijn de recepten overzichtelijk. Bij elk gerecht staat een klein persoonlijk verhaal geschreven. Meestal staan er ook tips bij het recept. Zoals je ziet bij de Mexicaanse quinoa lijkt het een lange ingrediëntenlijst, maar dit zijn allemaal losse onderdelen waarvan sommige ingrediënten vaker voor komen. Ik vind de recepten over het algemeen daarom ook niet lastig of ontzettend uitgebreid. Het zijn recepten die je doordeweeks ook prima kunt maken.
Review: Deliciously Ella Review: Deliciously Ella Review: Deliciously Ella Review: Deliciously Ella
Er zitten ook heerlijke zoete gerechten bij! Vooral de tweelaagse hazelnotentaart trekt me wel 😉 . Als je denkt dat plantaardig niet lekker kan zijn, ben je als het goed is nu van gedachten veranderd.
Review: Deliciously Ella Review: Deliciously Ella  Review: Deliciously Ella  Review: Deliciously Ella Review: Deliciously Ella
Zoals ik al eerder aangaf, is er ook een hoofdstuk hoe Ella leeft en hoe ze dit toepast in het dagelijks leven. Zo geeft ze tips en gerechten voor bijvoorbeeld een meidenavond. Het laatste hoofdstuk gaat over veelgestelde vragen over haar levensstijl, erg interessant en handig!

Conclusie
Ik vind het een topboek, omdat het gezond is én plantaardig. Dat zijn maar weinig kookboeken, daarom vind ik dit boek ook extra leuk. Daarnaast is het verhaal van Ella sowieso bijzonder. Ook vind ik het leuk dat ze nog extra verhalen/tips geeft over het toepassen in het dagelijks leven en antwoorden geeft op veelgestelde vragen. Alles bij elkaar geeft dat een compleet boek en kan je ook helpen als je net zoals mij omschakelt naar plantaardig eten. Ook als je dit niet doet is het trouwens nog steeds een goed boek, ook handig voor mensen met allergieën (alleen noten komen er wel in voor, maar lang niet in alle recepten). Ik ben in elk geval fan!

Lijkt jullie dit boek wat?

Vorige post Volgende post

Dit vind je misschien ook leuk