Food, Kookboeken

Review: Powerfood 2 – Rens Kroes

Een paar weken geleden kon ik dan eindelijk Powerfood 2 ophalen bij de bieb. Zelf heb ik Powerfood 1 maar ik had nou niet gelijk een intense drang om nummer 2 ook te kopen. Wel was ik erg benieuwd en laat ik je graag een kijkje in dit deel zien! Het boek ziet er qua vormgeving precies hetzelfde als deel 1 eruit, wat de delen mooi op elkaar aan sluit. Dit deel gaat over de invloed van haar jeugd (Friesland) en de latere fase (New York) qua eten. Het boek is overzichtelijk ingedeeld, zoals je hieronder op de foto kunt zien.
powerfood 2
powerfood 2

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik nog geen enkel recept uit dit kookboek heb gemaakt, maar wel heb ik een paar recepten die ik graag wil maken. Rens maakt veel gebruik van noten, waar helemaal niets mis mee is, alleen deze zijn wel vrij prijzig en ze gebruikt er relatief veel van. Dat vind ik wel een nadeel, daarom zou ik veel baksels niet standaard maken. Leuk zijn wel bijvoorbeeld de breakfastcookies, die iedereen wel kent als havermoutkoekjes gemaakt van banaan, alleen geeft ze hier net een andere draai aan waardoor je zelf ook weer geĆÆnspireerd word, althans ik šŸ˜‰ .
powerfood
Hier zie je het rijstontbijt, leuk omdat hier met ‘gewoon’ zilvervliesrijst wordt gewerkt. Dus als je havermout op is…
powerfood2Valt het op dat ik voornamelijk ontbijtrecepten hier benoem? Poffertjes als ontbijt, wie wil dat nou niet. Deze zijn gemaakt van onder andere boekweit, rijstmelk, banaan en eieren.. maar eieren kun je easy plantaardig maken. Wel zien deze poffertjes er ook echt uit als poffertjes en als ik boekweitpannekoeken maak zien ze er eerder als cement uit.. Gaat er toch iets mis met mijn pannekoekkunsten.
review powerfood 2 review powerfood 2
In dit boek staan ook een paar leuke dinerrecepten. Wel zijn veel recepten voor mij niet geheel onbekend zoals summerrolls, courgettenoedels, bonensalade etc. Maar qua ideeƫn zoals welke kruiden je kunt gebruiken is het nog steeds vernieuwend. Over het algemeen heb je ook niet veel ingrediƫnten nodig, maar zoals je ziet bij deze falafel wel. Al zijn dit voor de helft kruiden en als je veel kruiden in huis hebt dan valt het allemaal reuze mee.
review powerfood 2
Sweets is meestal Ć©Ć©n van mijn favoriete hoofdstukken. Hier kun je onder andere vlaflip (zie foto onder inhoudsopgave), muffins, oranje taart Ć©n chococake terug vinden. Deze taart is gemaakt met kikkererwten, awesome toch! Ik ben heel benieuwd hoe dit smaakt. Oja ik maakt al een keer de brownies van zoete aardappel die ook in dit boek staan, deze waren bijna niet van echt te onderscheiden en maak ze daarom maar niet te vaak šŸ˜‰ .

Kopen?

Zelf zal ik dit boek niet gaan kopen, omdat ik de recepten die ik Ć©cht wil maken overschrijf. Maar al met al is het nog steeds een leuk boek en raad ik het je zeker aan. Het past goed bij deel 1 en er staan makkelijke en gezonde gerechten in. Best veel recepten kun je ook makkelijk plantaardig maken en ze maakt bijvoorbeeld ook gebruik van tofu wat ik maar weinig kookboeken terug zie. Zoals ook in deel 1 maakt Rens wel veel gebruik van noten in vooral baksels. Heel lekker maar ook vrij prijzig en calorierijk waardoor ik deze recepten niet zo snel zal maken. Het is sowieso een heel mooi boek en leuk om inspiratie uit te halen!

Ken of heb jij Powerfood 2 al? Wat vind je er van?

Vorige post Volgende post

Dit vind je misschien ook leuk